2017-12-21

 

Veckobrev Advent 4


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Hej allihopa,

Hoppas ni har haft en fin Advent och nu står Jul inför dörren och Fr. Johnny skickar sitt brev  och som vanligt är han väldigt konkret. Glöm inte att be för honom! Han ber för oss.

 Jag fick följande  inspirerande mail från Benedikta  under veckan.
Tillsammans med mina julhälsningar till dig och hela din familj vill jag gärna berätta om något som inträffade igår.  Sedan ett par månader tillbaka visste vi om min svärmors terminala cancerdiagnos.
Alla vi försökte visa henne extra mycket omsorg och kärlek, som var inte svårt.
I förrgår pratade jag med henne i telefon och bestämde mig för att överraska henne med en söndagsbesök ( i kombination med mässan i Eskilstuna, min gamla församling ). 
Hon var mycket dålig när jag inträffade, hemtjänsten var med henne och jag sprang till gudstjänsten och tillbaka. Och tänk, jag fick vara med och håller henne i handen när hon gick bort, under eftermiddagen. 
Herren är nära! Vilken tröst ligger i detta löfte!

 Tyvärr somnade Walter in  igår.  Hans fru och fyra barn var närvarande.  Herre, du är som är källan till allt liv. Må han vila i frid. Vi tackar Dig för Walters liv och för vad han har betytt för Kyrkan.  Vi ber att allt  han har gjort ska bära mer frukt, frukt som består.  Vi överlämnar hans fru och hela familjen till Dig till och ber att du tröstar dem och att de fortfarande känner sig burna av våra böner. Ge dem all kraft och stöd de behöver.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Mannen som vi bad för förra veckan som hade en tumör i urinblåsan har blivit opererad. Han mår bra och väntar på att få höra om tumören var godartad eller inte.  Herre, tack för att operationen blev lyckad. Lindra familjens oro och hjälp dem igenom den här väntan. Läk honom till kropp och själ. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Den här tiden är svår för många som inte har någon att fira med.
Herre, vi överlämnar  alla ensamma och flyktingar som är långt borta från sina familjer i dina heliga händer. Ge dem mänsklig och andlig Hjälp. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

It is characteristic of God and his angels to bring to the soul, true happiness and spiritual joy;  and to drive from it sadness and trials.  Det är karakteristiskt för Gud och hans änglar att ge till själen, äkta lycka och andlig glädje; och att driva bort från själen sorgsenhet och prövningar. 
Heliga Ignatius av Loyola.
Kom, Herre Jesus.

Jag önskar er alla en riktigt fridfull och glädjefylld Jul.

Varma hälsningar,
Colette  

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?