2016-05-08

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Först ett viktigt meddelande från Fr. Fredrik Emanuelson:
 
Vänner i Kyrka i rörelse!
  
Som en del av Barmhärtighetens år kommer biskopen att fira pingstvigilian i domkyrkan med rörelserna på pingstafton lördagen 14 maj kl. 18.30.Innan dess kommer vi i rörelserna att träffas för ett gemensamt möte samma dag kl. 14.00 i Domkyrkans lokaler, och vi kommer också att innan Mässan tillsammans gå igenom liturgin.
 
Anna Britta Nilsson från Domkyrkoförsamlingen kommer att delta och jag hoppas några av er deltar också. Benjamin, min dotter Linneas barn, kommer att ta emot Första Kommunion den dagen, så tyvärr kan jag inte var med.
 
Tyvärr skickade jag inte brevet förra veckan.  Vi hade Patrick och lilla Aili med oss och det var underbart.  Hon är ett riktigt charmtroll och söker kontakt med alla. Tyvärr blev jag sjuk i söndags och tillbringade hela dagen i sängen.  Iallafall blev jag lite bättre på måndag innan de åkte iväg och det tog några dagar innan jag kände mig återställd. Hoppas ni saknade brevet;).
 
Maria Nyman har skrivit följande till oss: "Jag vill tacka er alla för förbön och stöd under de senaste månaderna, som har varit en stor prövning för mig och min familj. Jag opererades för en dryg vecka sedan. Jag överlevde operationen tack vare ett fantastiskt läkarteam, många blodgivare och Guds oändliga godhet. Jag förlorade mer än sju liter blod och hade problem med koagulationen, så operationen blev lång och komplicerad. Därför är jag fortfarande svag och trött och har ganska ont bitvis. Men min lille pojke, Simeon, är alldeles frisk och fantastisk och den bästa medicinen man kan ha!
Jag tackar Gud för att jag får finnas här för honom och för mina fyra andra barn. Tack igen för all förbön - jag ber för er också!"
Jag blev rörd när jag läste vad Maria skrev.
Om ni behöver bön, tveka inte att skriva.  Herre, Du som är källan till allt liv, tack för din omsorg om Maria. Vi ber att hon snart blir helt återställd och att hon får all mänsklig hjälp som hon och familjen nu behöver.
 
Magdola skriver: "Jag vill be om bön för mig och min familj, eftersom jag har blivit arbetslös, så nu finns lite osäkerhet i vårt liv. Jag söker jobb och ger inte upp; Vi ber och tror på att det ska ordna sig, ändå känner jag att vi behöver extra hjälp från bönegruppen." Herre, vi överlämnar Magdola och familjen till dig. Du känner till deras situation. Öppna vägar för henne att kunna få ett nytt jobb. Låt henne inte miströsta.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Vi har bett tidigare för en familj som har en komplicerad relation. De är fortfarande i stort behov av våra förböner. Beslutet, som de tar nu, är avgörande för framtiden.  Herre vi överlämnar paret till dig och ber att du bryter in i deras relation. Låt dem få luft in i relationen; Lös upp alla olösta knutar, så att de kan nå varandra. Låt dem få kontakt med människor som kan se tillbaka i tiden, speciellt till barndomen, så att de kan förstå vad problemet är. Låt generositet och förnuft råda nu, när de tar de nödvändiga beslut som ligger framför dem. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig. 
 
Kvinnan som har behandlats för cancer i urinblåsan är i stort behov av rehabilitering.  Herre, öppna dörrar så att den här kvinnan får rehabilitering snarast. Låt henne får den mänskliga hjälp hon behöver, så att det blir möjligt. Låt ingenting vara ett hinder för det.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Yvonne tackar för alla förböner.  Det har gått bra den här gången, men hon måste vara väldigt försiktig. Herre, Du som är källan till allt liv, vi tackar dig för din omsorg om Yvonne. Var med Yvonne och hennes man Tommy och låt ingenting hända, som blir ett hinder för rehabiliteringen.
 
Frid lämnar jag kvar åt er. Min frid ger jag er.
Känn ingen oro. Tappa inte modet.
Johannes 14
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?